• La cinquena edició en Gandia i la
segona a Godella d’aquest festival, celebrades el passat
cap de setmana, han enregistrat un augment de públic,
també del forà, fet que empenta LaCasaCalba per reeditar
la proposta en pròximes edicions també en altres punts
del País Valencià.
Finalitzada l’edició 2019 del Sona Baixet als municipis
de Gandia i Godella, des de LaCasaCalba -entitat
impulsora i coorganitzadora d’aquest festival-, arriba
el moment de valorar aquest esdeveniment musical que,
després de cinc edicions a la capital de la Safor i dues
al cas de Godella, a l’Horta Nord, es consolida com una
oferta cultural atractiva no sols per al públic
familiar, sinó per a tot un segment de públic
intergeneracional.
La qualitat dels espectacles del Sona Baixet, innovadors,
alguns d’ells, consolidats, d’altres, fan de la seua
proposta una barreja de solera artística i propostes
novelles que ha aconseguit delitzar una part del seu
públic (principalment el familiar), així com captar-ne
de nou: “Entre aquest públic nou s’hi troba l’adult, que
pot -o no- vindre amb la resta de la família, però que
també se sent, en última instància, atret per la
programació d’aquest festival. Això ens dóna una gran
satisfacció ja que era un dels nostres objectius
aconseguir trencar les barreres d’edats amb una
programació atractiva per a tots els públics i creguem
que ho hem aconseguit”, ha explicat Francesc Burgos,
coordinador de LaCasaCalba.
Aquesta Aquesta intenció ha quedat palesa, entre
d’altres, amb la incorporació del músic veterà Pau Riba
al cartell del festival, tant al cas de Godella com al
de Gandia: “Amb 72 anys, Pau Riba canta a menuts i també
als grans, ensenyant que la gent gran té encara molt a
dir, més enllà dels estereotips que sobre ella fa pesar
aquesta societat de consum, basada en la moda i en la
glori?cació de la joventut eterna. El Sona Baixet vol
ser també una “escola de valors” a través de les arts. I
aquest ha sigut un dels exemples d’això”. La Cris,
artista gandiana emergent i participant assídua del Sona
Baixet, ha re?ectit molt bé eixa intenció transformadora
del festival en les conclusions que ha publicat a les
seues xarxes socials, després del festival. I que
conclouen així: “Construir esperanza es esto”.
Sona Baixet Fest Gandia: públics diversos per a
un festival divers Per altra banda, des de LaCasaCalba
també s’ha destacat la progressiva incorporació d’un
públic forà al Sona Baixet, sobretot al cas de Gandia,
ciutat turística per excel·lència.
De fet, en aquesta edició del festival a la capital de
La Safor han passat públics vinguts, principalment, de
les comarques centrals valencianes, però també de més
enllà del nostre territori, des de ciutats com Madrid,
Cadis, Jaén o les Illes Balears; fins i tot, d’altres
països, com Holanda, Bèlgica, Itàlia o Anglaterra.
Per tal de reforçar aquesta tendència, des de
LaCasaCalba posen l’accent en els esforços que han fet i
que continuaran fent per barrejar la cultura feta ací i
ara amb altres propostes que posen el toc internacional
al festival, i obtindre, així, un “còctel de diversitat
cultural”.
En aquesta edició, la mostra d’eixa voluntat ha quedat
palesa amb les representacions de Pop Up, a càrrec de la
veterana companyia italliana Teatro delle Briciole. Per
altra banda, al repte de sumar nous públics “també ha
contribuït, sens dubte, la consolidació del Sona Baixet
dins l’oferta cultural de Gandia i la seua consideració
dins de l’oferta turística del municipi, perquè això ha
ajudat a situar el Sona Baixet en l’agenda dels i de les
seues visitants”, ha explicat Francesc Burgos.
A més, ha destacat positivament que molts hotels
publiciten el Sona Baixet entre els turistes: “Quan unim
esforços les entitats públiques i privades per enfortir
l’oferta turística-cultural de Gandia i crear sinèrgies,
això es nota”. Des de LaCasaCalba destaquen, a més, el
paper que ha jugat la ubicació del Sona Baixet, tant al
cas de Godella, com al de Gandia.
“El festival sempre busca espais emblemàtics, per
revelar noves cares i potencialitats dels mateixos, tant
per al veïnat com dels visitants. Al cas de la Casa
Marqués de González de Quirós de Gandia, la
simultaneitat d’activitats en espais diversos ha sigut,
un any més, un exemple d’allò que pot donar un espai tan
singular com aquest”. |
• © laveudegandia.com
© laveudelasafor.com - 2015-2019 (Todos los derechos
reservados).
• Queda terminantemente prohibida la reproducción total o parcial
de los contenidos ofrecidos a través de esta Web, salvo autorización
expresa de laveudegandia.com, o de laveudelasafor.com.
• Queda prohibida toda reproducción a los efectos del artículo
32,1, párrafo segundo, Ley 23/2006 de la Propiedad
Intelectual.
• Queda prohibida la distribución, puesta a disposición,
comunicación pública y utilización, total o parcial, de los
contenidos de esta Web, en cualquier forma o modalidad, sin previa,
expresa y escrita autorización, incluyendo, en particular, su mera
reproducción y/o puesta a disposición como resúmenes, reseñas o
revistas de prensa con fines comerciales o directa o indirectamente
lucrativos, a la que se manifiesta oposición expresa. |