• El festival, organitzat per
l’Ajuntament i LaCasaCalba, s’ha celebrat el 13 i 14 de
juliol a la Plaça de les Palmeretes de la platja.
• El Pop al carrer manté la seua aposta pel jazz en una
edició que ha comptat amb referents de la innovació
jazzística internacional.
La catorzena edició del festival Pop al Carrer –
Desllunat, que enguany tenia per lema ‘A la vora del
jazz mare 2.0’ ha congregat a més de 2.000 persones a la
Plaça de les Palmeretes durant el cap de setmana,
superant les bones xifres d’assistència de l’any passat.
El festival es consolida així en l’escena del jazz amb
una programació amb artistes de primera línia, apostant
pels noms de casa com el trompetista David Pastor, el
pianista i compositor Albert Sanz, o la cantautora Clara
Andrés, però també internacionalitzant el festival amb
artistes destacats d’arreu del món, com ara el llaütista
Mohannad Nasser o el trompetista veneçolà Chipi Chacón.
La regidora de Cultura, Encar Mifsud, ha destacat “esta
proposta musical diferenciada que oferta una programació
apta per a tots els públics, i que mescla estils, ritmes
i orígens”. “Amb el nou aire del festival Pop al Carrer
hem aconseguit un festival atractiu per a un públic
divers, que atrau a molts visitants, i que completa
l’oferta de festivals a la ciutat, juntament amb el Sete
Sóis Sete Luas, l’Iboga, el Mediterránea Festival, Sona
Baixet Fest(a), i el Festivern”.
Fins a nou actuacions musicals s’han succeït des de la
vesprada del divendres fins la matinada del dissabte.
L’encarregada d’obrir el festival va ser la cantautora
d’Oliva, Clara Andrés, acompanyada al contrabaix per
Aleix Forts. A continuació, va ser el torn de les
bandes. Des de l’estil rítmic dinàmic del trio Bron,
passant pel consolidat grup del pianista Albert Sanz
Trio, els quals van presentar el seu nou projecte
Mediterranies acompanyats al llaüt pel músic siri
Mohannad Nasser, fins tancar la nit amb el grup musical
de ritmes boogaloo-funk-jazz, Hot Barbecue.
En la jornada del dissabte, amb major nombre de concerts
i activitats, la unió entre el grup Jim War Brou i
l’artista pegolí Àlex Seguí va ser l’encarregada d’alçar
el teló amb una proposta musical atractiva per a tot
tipus de públic. Les melodies tradicionals dels Marjal
Groove Project i les bandes sonores més conegudes del
cinema dels anys seixanta a càrrec del grup Tugores Film
Project van inundar la Plaça de les Palmeretes
d’infinits records i cançons del passat. Dos referents
de la trompeta als seus països com David Pastor i Chipi
Chacón, formant un quintet amb músics de talla
internacional, van fer les delícies del públic amb un
tribut a la història del seu instrument a través del
jazz. El contundent directe del grup Cavallo va ser
l’encarregat de tancar la catorzena edició del festival
amb melodies i elements del math-rock, el free-jazz, el
punk, el sorollisme i l’aleatorietat.
A més, el festival va comptar amb la presència del
cineasta de Tavernes de la Valldigna, Santiago Estruch,
que va projectar dos sessions amb bona part dels seus
projectes cinematogràfics gravats amb una càmera Super-8.
Cal destacar, un any més, el civisme mostrat per els
assistents a la catorzena edició del Pop al Carrer-Desllunat
que ha comptat amb la col·laboració de la Conselleria
d’Educació, Investigació, Cultura i Esport de la
Generalitat Valenciana, Turisme València i l’Institut
Valencià de Cultura. |
• © laveudegandia.com
© laveudelasafor.com - 2015-2018 (Todos los derechos
reservados).
• Queda terminantemente prohibida la reproducción total o parcial
de los contenidos ofrecidos a través de esta Web, salvo autorización
expresa de laveudegandia.com, o de laveudelasafor.com.
• Queda prohibida toda reproducción a los efectos del artículo
32,1, párrafo segundo, Ley 23/2006 de la Propiedad
Intelectual.
• Queda prohibida la distribución, puesta a disposición,
comunicación pública y utilización, total o parcial, de los
contenidos de esta Web, en cualquier forma o modalidad, sin previa,
expresa y escrita autorización, incluyendo, en particular, su mera
reproducción y/o puesta a disposición como resúmenes, reseñas o
revistas de prensa con fines comerciales o directa o indirectamente
lucrativos, a la que se manifiesta oposición expresa. |